مركزين معايا عشان يتشهروا على قفايا.. رانيا يوسف على جدل فيلم التاروت: بيحاربوني

0 تعليق ارسل طباعة

نعرض لكم زوارنا أهم وأحدث الأخبار فى المقال الاتي:
مركزين معايا عشان يتشهروا على قفايا.. رانيا يوسف على جدل فيلم التاروت: بيحاربوني, اليوم الأحد 22 سبتمبر 2024 09:58 مساءً

خرجت الفنانة رانيا يوسف للرد على الجدل المثار بشأن فيلم التاروت والذي تشارك به إلى جانب الفنانة سمية الخشاب والفنانة مي سليم، مشيرة إلى أنه تتعرض للحرب من قبل أحد الأشخاص التي رفضت إجراء حوار معه في إحدى البرامج التليفزيونية وستقوم بمقاضاته.

رانيا يوسف عن فيلم التاروت: عمره ما كان ممنوع من العرض 

وقالت رأينا يوسف في مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب ببرنامج الحكاية والمذاع على قناة mbc مصر ورصدها موقع تحيا مصر، قائلا: هيتعمل وعمره ما كان ممنوع هو مفهوش اي حاجة من الكلام الفارغ اللي بيتقال ده كله.

ee9979cac5.jpg

وتابعت رانيا يوسف عن سبب انتشار تلك الأقاويل عن فيلم التاروت: واحد بيحاربني عشان رفضت اطلع في برنامج معاه دول مش صحفيين دول دخلاء على الصحافة.. رانيا مش مثيرة للجدل دي بتشتغل وبتربي ولادها وفي حالها لكن هما مركزين معاها عشان يطلع تريند ويسمع ويتشهر على قفايا.

رانيا يوسف عن جدل مشهد الكلب: مسكوا فيا عشان يطلعوا تريند 

وعن مشهد الكلب المثير للجدل في فيلم التاروت: كل ممثلة فينا معاها حيوان وفي قطة وبغبان مش كلب بس بس هما مسكوا في رانيا والكلب بتاعها عشان يطلعوا تريند.. وفيلم التاروت متصور وخلصان من سنتين.

2fbaf7a7c2.jpg
رانيا يوسف في فيلم التاروت

وأكدت رانيا يوسف: هاخد إجراء ضد اللي نشر أخبار عن فيلم التاروت بالشكل ده لأن دي قلة أدب، فيلم التاروت مفهوش مشهد خادش للحياء وحسبي الله ونعم الوكيل في اللي نشر الخبر وبردو مش هعمل حورات مع ناس معرفهاش ولاهتطلع في برامج مجهولة انا محدش بيلوي دراعي.

أزمة فيلم التاروت 

وكانت قد بدأت الأزمة عندما انتشرت أنباء على ساحة مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة تفيد بمنع عرض فيلم التاروت في السينمات المصرية والعربية بسبب احتوائه على مشاهد خارجة ترفضها الرقابة وذلك بعدما أعلنت الشركة المنتجة للعمل عن عرضه في بداية العام المقبل.

يذكر، أن فيلم التاروت من بطولة سمية الخشاب، رانيا يوسف، مي سليم، عبد العزيز مخيون، محمد عز، وعلاء مرسي، محمد سليمان، خالد محروس، ووائل متولي، وبوسي شاهين، من تأليف معتز المفتي وإخراج إبرام نشأت.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق